J a k  j s e m  p o t k a l  f o t o g r a f i i

22.11.2019

Fotografování je koníčkem, ke kterému jsem se dostal jako kluk s bakelitovým fotoaparátem neznámé značky. Fotoaparát jsem dostal od svého strýce, který byl vášnivým fotoamatérem.Rodiná fotografie a snímky z výletů a dovolených vystřídala doba fotografického temna. Pauza, asi patnáct let, byla jen jakýmsi názorovým dozráváním a také hledáním smysluplné činnosti jak vyplnit volný čas. Hnacím motorem mého snažení je pouze jakási potřeba, podívat se na věci všední i nevšední jiným, (svým) pohledem přes hledáček fotoaparátu a zachytit tento prchavý okamžik na emulzi filmu nebo dnes na paměťovou kartu.

Další etapou byl hlubší pohled na fotografickou tvorbu.Sháněl jsem odbornou literaturu a kupoval jediný fotografický časopis který byl k mání. Vybudoval jsem vlastní fotokomoru, oprášil svůj první fotoaparát na kinofilm Vegu, Flexaret, Prakticu a stařičkou měchovou Bessu 6x9. Fotovýbavu ještě doplnila tátova Yashica Auto, dvouoká zrcadlovka kterou si přivezl z Japonska. Následuje další doba fotografického temna, tentokrát podstatně kratší. Po sametové revoluci jsem si splnil hned dva své sny. Koupil jsem filmový Nikon F70 a vyrazil na cesty do světa, který do té doby byl pro mne zakázaný.
Digitální svět fotografie se pro mne otevřel zakoupením fotoaparátu Olympus Camedia C-1400. Technické parametry dnes každému vykouzlí úsměv na tváři.
Rozlišení : 1,31 Mpix, 3x optický zoom, ISO 100.
Dalším krokem ve světě digitálním byla zrcadlovka Konica Minolta Dynax 5D.
Postupně jsem přidával objektivy a další příslušenství včetně redukce s čipem pro objektivy M42.Dalším nezbytným příslušenstvím jsou nějaké ty filtry, předsádky a statif Manfrotto. Rád také kutím a tak některá udělátka si sám vyrábím. Například makrosáňky, pro makro ještě kruhový reflektor z Leed diod, který se dá připevnit na objektiv, sluneční clony a odrazné desky z folie pro záchranáře.
V okamžiku kdy Minoltu koupila firma Sony a zachovala bajonet Minolta, jsem přešel pod tuto značku. První zrcadlovku od Sony jsem pořídil Sony Alpha A200, klasickou digitální zrcadlovku. V současnosti fotografuji se Sony SLT A-58 a v kapse nebo batůžku nosím Sony A5000. Bohužel nejsem schopen zbavit se závislosti na hledáčku, který nemá a tak se budeme brzo loučit. Aktuální situace je taková, že jsem se stal majitelem Sony A6000 a konečně se mohu podívat na svět postrádaným hledáčkem.

© 2019 Zdeněk Fuksa, Praha 3, 13000
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky